bike1

Kysuce – Orava Trip

Srdečne vás vítame pri našej ďalšej reportáži. Dnes si priblížime náročnú trasu, s viacerými ťažkými stúpaniami a s celkovou dĺžkou nad 100 km. Preto na začiatok upozorňujeme ,aby ste nepreceňovali svoje sily, ale sebakriticky zhodnotili, či na túto trasu máte. Do úvahy pripadá ešte jedna alternatíva. Ubytovať sa niekde na polceste napr. v Terchovej alebo v Zázrivej a zvyšok cesty si nechať na druhý deň. Nech už trasu absolvujete akokoľvek, nebudete ľutovať.

bike2

Trasu začíname znova v Dunajove a po hlavnej ceste cez KNM prechádzame až do Žiliny. V Žiline v časti Budatín zabočíme za mostom doprava, prejdeme okolo sochy J.M. Hurbana a napojíme sa na starú cestu poza Váh. Po ceste pokračujeme cez Tepličku pri Žiline a cez Gbeľany až na koniec  obce, kde na križovatke odbočíme doľava . Po tejto ceste pôjdeme dosť dlhý úsek, v podstate až do Zázrivej. Táto cesta je jedna z najkrajších vôbec. Nesmierne atraktívnou ju robia vrcholy Malej Fatry, ktoré lemujú značnú časť cesty. Určite sa oplatí zastaviť v obci Terchová, kde nedávno vyrástla krásna rozhľadňa Terchovské srdce. Vedie k nej náučný chodník a veľmi  ľahko ju nájdete. Stačí v Terchovej nájsť miestny LIDL , za ním kúsok je požiarna zbrojnica a za ňou naľavo už sa napojíte na náučný chodník. Z rozhľadne je úžasný výhľad na celú Terchovú, Veľký a Malý Rozsutec a aj ďalšie vrcholy Malej Fatry. Cesta z Terchovej do Zázrivej je už potom jeden veľký výšlap, na konci ktorého sa dostanete na sedlo k miestnej kolibe. Odtiaľto následuje skvelý asi 6 km zjazd až na križovatku do Zázrivej, kde treba odbočiť doľava. Pri križovatke je umiestená tabuľa s informáciou o neprejazdnosti cesty z dôvodu rekonštrukcie mosta. Čo však platí pre autá, nemusí cyklistov až tak trápiť. Prejdeme teda celou dedinou Zázrivá, kde sa je po celú cestu na čo pozerať. Veľmi pekné sú skaly okolo cesty v poslednej časti obce. Na konci obce sa cesta vnára do lesa. Stále ideme po hlavnej ceste, lebo po ceste je množstvo malých odbočiek. Po krátkom úseku prídeme k opravovanému mostu, a musíme bicykel preniesť cez neveľký potok lesom okolo mosta. Po tejto nosičskej vložke už môžeme smelo stúpať  hore krásnou cestou. Na viacerých miestach sa otvárajú krásne výhľady na okolité kopce, tak si určite nezabudnite čo to pofotiť.  Výšlap je dlhý, nie však úplne strmý, takže sa dá celý absolvovať v sedle. Na konci tejto časti cesty sa ocitáme na sedle Hoľa, odkiaľ nás čaká približne 9 km zjazd až do Oravskej Lesnej. My sme výšlap aj zjazd absolvovali po snehu, ktorého bolo vo vyšších polohách aj 20 cm, takže o zábavu bolo postarané. V samotnej Oravskej Lesnej po príchode do centra odbočíme doľava a po hlavnej ceste stúpame hore celou dedinou. Na konci dediny nás čaká ešte jeden výšlap, tento raz ale z kategórie kratších. Odmenou je potom úžasný, približne 10 km  zjazd až do Novej Bystrice. bike3Tu sa môžeme napojiť na Bystrickú cyklomagistrálu, ktorá vedie až do Krásna nad Kysucou. Odtiaľ už každý odbočí a dostane sa kam potrebuje.

Tento výlet je z kategórie celodenných a je určený pre cyklistov, ktorí už majú niečo odjazdené a majú pomerne dobrú výdrž. Odmenou za vynaloženú námahu Vám bude mnoho a mnoho krásnych miest, kde sa môžete zastaviť a pokochať sa. Určite sa oplatí vyraziť. Šťastnú cestu

Radi by sme vám predstavili našu novinku a to YOUTUBE kanál BikeManiaci:

Nájdete tu naše videá a bohaté zážitky z našich ciest nielen po kysuckej prírode.