32446444_1872022029515023_8649542463121260544_n

Dnes varia majsterky SR vo florbale!

Športová príprava každého vynikajúceho športovca zahŕňa aj kvalitnú stravu, životosprávu a pravidelný tréning. Oslovili sme teda dievčatá, už dvojnásobné majsterky Slovenska vo florbale Andreu Šidlovú a Alexandru Kocúrovú, aby nám čo to odhalili zo svojho režimu dňa, čo práve robia, ak nehrajú florbal a samozrejme sme sa tešili na ich obedové menu či raňajky.

Už je to pár dní, čo ste získali titul majsteriek Slovenska vo florbale.  Alexandra stihla ešte reprezentovať našu krajinu na majstrovstvách sveta junioriek či potiahnuť svoju školu do národného finále stredných škôl. Čo robíte, keď práve nedržíte hokejku v ruke?

Andrea: Ja mám momentálne skúškové obdobie a zároveň píšem bakalársku prácu. Ak by som sa práve neučila, vždy si niečo nájdem. Moji rodičia ma volajú Marco Polo, lebo stále niekde som, behám hore dole a 24 hodín denne je mi málo! (smiech).

Alexandra: Učím sa na maturity. Každý deň sa mi teraz zíde (úsmev)

Telo športovca a športovkyne nie je iné, ako telo fanúšika, no treba sa oň odlišne starať. Riešite to?

Andrea: Zdravý životný štýl patrí k vrcholovému športu. Pre mňa je citeľné, ak nejem pravidelne a zdravo. Je to, ako keby ste do auta tankovali nekvalitný benzín. Auto nepôjde na plné obrátky, alebo vôbec. Som rada, že práve vďaka odbornému prístupu v reprezentácií som objavila silu vplyvu stravy na organizmus.

Alexandra: Ja osobne navštevujem svojho fyzioterapeuta, ktorý mi vie poradiť aj v oblasti stravy a výživy športovca.

Čo vám chutí najviac? Aké jedlo máte rady a môžete nám pripraviť?

Andrea: Mne veľmi chutí volské oko, ovsená kaša na raňajky. Na obed by som pripravila Čevabčiči so zeleniou.

Alexandra: S Aďkou máme podobné raňajkové chute. Na obed urobím Cestovinový šalát!

RAŇAJKY  – Volské oko a ovsená kaša 

POTREBUJEME: Olivový olej, 2x vajce, zelenina, ovocie

POSTUP PRÍPRAVY: Na panvicu, kde je rozohriaty olej rozbijeme vajíčka, nemiešame ich, len počkáme zhruba tri minúty, okraje by mali pekne chytiť zlatisto-hnedú farbu. Nesolíme. Podávame so surovou zeleninou a cereálnym pečivom.

Ovsenú kašu len vysypeme do misky, zalejeme vriacou vodou, počkáme pár minút a pridáme ovocie.

32394190_2459923070699988_8692312709527502848_nOBEDOVÉ MENU ALEXANDRA – Cestovinový šalát

POTREBUJEME: Špaldové cestoviny, kukuricu, hrášok, biely jogurt, nastrúhaný syr a kečup.

POSTUP PRÍPRAVY: Príprava je jednoduchá. Najprv uvaríme cestoviny a dáme do veľkej nádoby, aby sa nám dobre miešali s ingredienciami. Musíme ich dobre ocediť. Potom, postupne pridávame kukuricu, hrášok, kečup, biely jogurt a nastrúhaný syr. Všetko pekne a s citom premiešame a podávame. Mňam! 😉 Dobrú chuť!

Vieme o vás, že ste si otvorili a staráte sa o florbalový krúžok v Radoli. Prečo a čo sa vám na tejto činnosti páči?

Andrea: Šla som do toho preto, že každému prajem to, čo som zažila a zažívam nielen po tej florbalovej stránke, ale aj po stránke sociálnej. Ten pocit, že niekam patríte, prežívate športové zážitky, kolektívne úspechy je niečo, čo doprajem nielen našim babám. Máme talenty. Dúfam, že budú tvrdo „makať“, dostanú sa do reprezentácie a budú si raz môcť povedať, že boli na majstrovstvách sveta. Veľmi im to prajeme a radi im k tomu dopomôžeme.

Alexandra: Radoľa bol taký náš spoločný nápad s našimi otcami. Mne osobne to dáva možnosť robiť a rozvíjať sa s spoločne s mladými dievčatami, spoznávať sa s novými ľuďmi a keď vidíte a vnímate, ako sa zlepšujú, máte o to väčšiu chuť pracovať. Vtedy sa cítim skutočne dobre a hrdo!

32367052_1868938443156715_7133613861709545472_nOBEDOVÉ MENU Andrea – Čevabčiči so zeleninou

POTREBUJEME: 400g mleté bravčové mäso, 2 x vajce, 1 x cibuľa, Štipka soli, ½ lyžičky červenej sladkej papriky, ½ lyžičky mletého korenia, ½ pohára vody, strúhanka podľa potreby.

POSTUP PRÍPRAVY: Do mletého mäsa pridám nadrobno nakrájanú cibuľu, pretlačený cesnak, papriku, celé vajíčka, okorením, osolím a všetko dôkladne premiesim. V prípade, že je zmes redšia, pridám trochu strúhanky, aby som docielila požadovanú tuhosť. Zo vzniknutej zmesi urobím malé valčeky.

Na panvici rozpálim väčšie množstvo oleja na vysokú teplotu a valčeky v ňom sprudka opečiem tak, aby stred zostal mierne červený.

Jednoduché čevabčiči podávam s horčicou, na jemno nakrájanou cibuľkou a surovou zeleninou.

DOBRÚ CHUŤ PRIATELIA!

KYSUCKÝ ŠPORT