foto3

Cyklovýlet na Živčákovú + VIDEO

logoPozdravujeme  všetkých priateľov športu a prírody. Dnes Vás na našich potulkách zavedieme na jedno z najznámejších miest na Kysuciach. Vyberieme sa na pútnické miesto Živčáková .

Začíname ako vždy v Dunajove a po hlavných cestách sa presúvame do Čadce. Po odbočení na Rakovú pokračujeme hlavnou cestou cez obce Staškov a Podvysokú až do Turzovky. V meste odbočíme doprava  do miestnej časti  Predmier a následne  doľava, smer Korňa. Krátko za mostom sa nám ukáže  prvé zaujímavé miesto v rámci trasy – Korňanský rybník.  Zabočíme doľava na poľnú cestu a po krátkom úsekom miernym terénom sa dostávame k rybníku. Je tu viacero miest na odpočinok a dá sa previezť okolo celého rybníka.  Po oddychu a osviežení  sa vrátime späť na hlavnú cestu a pokračujeme  hore obcou.  Hlavnú cestu lemuje aj žltá turistická značka. Na jednom mieste značka prudko zatáča doľava. Oplatí sa ju sledovať, pretože doslova na skok od hlavnej cesty je ďalšie pekné miesto –  celoslovensky známy Korňanský ropný prameň.  Na informačnej tabuli sa dozviete zaujímavosti o tomto mieste, obzriete si prameň zblízka a oddýchnete si.  Znova sa vrátime na hlavnú cestu a postupujeme dedinou až k miestnemu kostolu.  Tu treba odbočiť doľava a potom znova doľava okolo cintorína a stále hore. Cesta je krásna asfaltka. Okolo cesty sú zastavenia krížovej cesty, takže zablúdiť sa nedá. Po výdatných kopcoch sa dostanete na hrebeň  a následne k Chrámu Panny Márie Matky Cirkvi.  Táto zánovná stavba pôsobí dominantne a je vskutku skvostná. Výborné je, že projektant myslel tak trošku aj na turistov a do kostola zakomponoval Vyhliadkovú vežu.  Treba obísť kostol a potom sa vydať hore schodami. Odmenou za vyšliapané schody Vám bude fantastický výhľad. Pri dobrej viditeľnosti je vidno naozaj veľmi ďaleko. Veža je otvorená iba za pekného počasia a v stanovených hodinách.  Po pokochaní sa, nasadáme znova do sedla a popri kostole pokračujeme krásnou cestičkou vydláždenou zámkovou dlažbou. Nakoľko je toto miesto veľmi známe, treba rátať s vysokou účasťou chodcov a zvýšiť opatrnosť na maximum.  Zanedlho dorazíme k liečivým prameňom. Odporúčame sa napiť a zobrať si aj domov.  Po  krátkom úseku dorazíme na pôvodné pútnické miesto Źivčáková.  Je tu pekná kaplnka, množstvo lavičiek a aj obchodík so suvenírmi a občerstvením. Tu sa naozaj oplatí zastaviť aj na dlhšie a oddýchnuť si. Treba byť  ale ohľaduplný a nerobiť veľký hluk a rozruch, nakoľko je toto miesto primárne pútnickým miestom a slúži na modlitbu a rozjímanie. Domov sa vraciame po rovnakej ceste, takže  okolo prameňov, chrámu a potom svižný zjazd do Korne. Nezabúdajte, dobré brzdy sú základ. Potom sa už len presúvame po hlavných ťahoch naspäť, prípadne sa zastavíme a oddýchneme si.

Túto trasu radíme so svojou dĺžkou cca 85 km so štartom a cieľom v Dunajove k náročným.  Najvhodnejší je na ňu cestný bicykel a samozrejme čo to našliapané v nohách. Ak ste menej zdatný , tak si cestu skráťte a dovezte sa s  bicyklom do Čadce alebo do Turzovky a vydajte sa na cestu tam.

Navštívené krásne miesta Vám budú dozaista adekvátnou odmenou .

Tento ,ale aj desiatky cyklovýletov a zaujímavostí nájdete aj na www.facebook.com/BikeManiaci, kde nás môžete aj kontaktovať v prípade otázok a nejasností.  Každému radi odpovieme.